Cultuureducatie
CKV staat voor culturele en
kunstzinnige vormgeving. Bedoeling is dat we leerlingen bekend maken met
verschillende vormen van kunst en cultuur. Het derde leerjaar moet worden
afgesloten met een voldoende voor CKV, door middel van actieve deelname aan de
activiteiten en een verslagging hiervan.
Derdejaars leerlingen Basis en Kader
Beleving
staat voorop bij deze leerlingen. Door verschillende, actieve, workshops
aan te bieden aan de leerlingen hopen wij wat bij ze los te maken. Interesse,
plezier en beleven is al genoeg. Ieder jaar komen de items beeldende kunst,
muziek, theater en dans aan bod. De invulling van de workshop kan ieder jaar
weer verschillend zijn. Maar actief meedoen is wat wij als erg doeltreffend hebben
ondervonden. Samen dansen, samen werken aan een beeld dat terug te vinden is
binnen de school werkt erg positief. Leerlingen zijn trots op hun resultaat.
Leerlingen geven aan dat het leuke activiteiten zijn waarin het “samen
doen met vrienden” als een welkome bijkomstigheid wordt ervaren. Gedurende het jaar vinden er activiteiten
plaats voor de leerlingen, vaak op woensdag(middag). Leerlingen maken een verslag van de activiteiten in een kunst portfolio.
Mavo leerlingen
Van onze Mavo leerlingen verwachten we
ook een goede beleving als het gaat om cultuur. Dit is wezenlijk niet anders
dan bij de basis- en kaderleerlingen. Maar af en toe halen we een
theatervoorstelling naar school waarbij de leerlingen zelf de spelers
zijn. We kiezen er zelfs soms voor om de voorstelling in het Engels te doen
zodat we vakoverstijgend bezig zijn. Ook bezoeken we musea. Voor de
leerlingen zijn dit vaak spannende maar toch ook verrassend leuke middagen. Ook de Mavo leerlingen maken een verslag van de activiteiten en leggen dit vast in het kunst portfolio.
Onze cultuurcoördinator is de heer Luuk Hommel.

(
Inkttekeningen eerstejaars) (Helden van klas 2a)
(Superhelden, 2b) (Kleibeestje, 1e) (Kroontjespennen, 1d)

(Uitvergrotingen strips, 2b)